Niek Helmes

 

Fysiotherapeut - Personal Trainer - Bootcamp Trainer - Voedingsconsulent - Masseur

◊ Persoonlijke Begeleiding
◊ Fysiotherapie
◊ Bootcamp Training
◊ Bootcamp 4 Kids
◊ Voedingsadvies
◊ Massage

◊ PERSONAL TRAINING.. IS DAT IETS VOOR JOU?

Hoe vaak hoor je het wel niet, dat sporters in de sportschool geen resultaten behalen. Zelfs al gaan ze minimaal 3 keer in de week naar de sportschool, ze zien geen resultaat. Hoe kan dat? Ze doen al jaren hetzelfde rondje, ofwel dezelfde soort oefeningen, met dezelfde aantal sets, herhalingen en gewichten. Het voelt allemaal wel goed, maar als je dan vraagt of ze 100% hebben gegeven en voldaan naar huis gaan is het antwoord vaak: “ nee, ik zou nu nog wel een ronde kunnen “

Je moet jezelf blijven uitdagen, zorg voor een “overload” voor jouw lichaam. Iederen keer als je gaat trainen, doe je de oefeningen met de intensiteit dat aansluit op jouw doelstelling. Wil je meer spiermassa? Dan moet je toch echt flink aan de bak. Als ik aangeef tussen de 8 en 12 herhalingen, dan moet het gewicht zó afgesteld zijn dat je ook echt niet meer dan 12 herhalingen kan maken. Zo heb je wel meer aanwijzingen voor verschillende doelstellingen. Uiteraard ben ik er dan om te zorgen dat je de gekozen oefeningen juist uitvoerd, anders wordt je er niet beter van!

Natuurlijk is de reden om te gaan sporten per persoon verschillend. Wat wil jij? Waar wil jij zijn over een aantal weken? Dat is heel belangrijk voor de oefeningen die je moet doen in de fitness. Dit moet je eerst duidelijk hebben voor jezelf, dan kunnen we samen jouw persoonlijke beweegplan samenstellen. Bewegen is één ding, maar voeding en rust zijn ook héél belangrijk.


Wat te doen?
1. Stop met bewegen en praten en ga echt trainen! Dit betekent echt trainen in de overloadzone (niet je comfortzone) waarbij je tot het uiterste gaat. Om het resultaat te behalen wat jij wil zien moet je nou eenmaal flink aan de bak!

2. Blijf jezelf uitdagen! Als ik aangeef tussen de 8 en 12 herhalingen, dan moet het gewicht zó afgesteld zijn dat je ook echt niet meer dan 12 herhalingen kan maken. Als je de 12 haalt stel ik het trainingsgewicht alweer wat zwaarder in zodat je er maar 8 of 9 kan maken. Haal 100% uit je training!

3. Varieer oefeningen, rust/pauze tussen de oefeningen en bewegingsuitslagen.

4. Kom uit je comfortzone en doe eens een ander rondje dan die je al jaren doet! Pas je trainingsschema ongeveer, afhankelijk van je doelen en niveau, tussen de 4 en 6 weken aan. 



Neem contact met me op voor een kennismakingsgesprek of een proeftraining en dan laat ik je het verschil in training voelen! 

Voor meer informatie over de bootcamp trainingen, kijk op: www.helmes-kersbergen.nl


 

 

 

 

INFORMATIE

Klik hier om het informatiepakket te downloaden.

Download

Vraag hier uw gratis informatie pakket aan.